Jag har länge….
…varit kund hos Universal Telecom och med länge menar jag mer än 20 år. Det började med mobilabonnemang men ganska snart också Internet.
I många år har jag varit tveksam till hur dom behandlar gamla kunder, det har ofta känts som om jag betalar för mycket. Ofta har jag också påtalat det, men varje gång blivit garanterad att det absolut inte förhåller sig på det viset.
Så tecknade vi ett likadant abonnemang till fritidshuset som vi har här hemma. Då fick jag svart på vitt.
Det gamla abonnemanget kostar 379:- / månad och det nya 339:- / månad.
Åter igen påtalade jag deras tveksamma kundvårdspolicy och nu var det ju svårt att neka, deras egen fakturering var minst sagt avslöjande. Mitt mejl fick följande svar:
”Hej,
tack för ditt mejl.
Jag förstår att du blir frustrerad när du betalar olika priser på bredbanden. Om du skulle vara intresserad så kan jag sänka priset på dit äldre bredband till 339kr i månaden.
Skulle du vara intresserad så kan jag även skicka med 3 fria månader Viaplay film och serier. Ord pris på abonnemanget ligger på 109kr i månaden.
Med vänlig hälsning,”
Frustrerad är ett sätt att beskriva läget, förbannad är ett tydligare. Får se hur jag gör. Går jag med på deras förslag så lär det inte dröja många månader innan dom hittar en anledning att höja priset, för höja priset, det kan dom. Men att byta leverantör är mer omak än det sannolikt är värt, för dom är alla likadana. Skulle i så fall vara på principiella grunder.
No responses yet